top of page
חיפוש

שוקלות מחדש - סיכום המחזור הראשון

המחזור הראשון של שוקלות מחדש את מערכת היחסים שלנו עם אוכל הסתיים אתמול בפגישה מרגשת עד דמעות. מעבר לזה שהתאהבתי בכל אחת מהמשתתפות שלנו (ולא בגלל שהן הגיעו אלינו חכמות, משכילות, מנוסות - אלא בגלל שכל אחת ואחת מהן הייתה מוכנה להתאמץ ולהתנסות וללכת את הדרך שלה כדי להתקדם), כשהן סיכמו את הסדנא במילים שלהן, הרגשתי שכל שעות הלמידה, העבודה, התכנון וההוצאה לפועל, היו כל כך שוות את זה, כי אנחנו יכולות לצמוח, להתפתח ולהשתנות. אנחנו יכולות להיטיב עם עצמנו, כשאנחנו בוחרות להשקיע בזה זמן ואנרגיה.


אני רוצה לשתף אתכן בכמה מהדברים שעלו בפגישות הסיכום הזו (לא, לא כי המחזור השני של שוקלות מחדש מתחיל בדיוק בעוד יומיים! ואתן יכולות לתפוס את המקום האחרון באוטובוס הזה רגע לפני שהוא יוצא, אלא פשוט כי זה כל כך סופר מרגש אותי ומדהים בעיני).


אחת המשתתפות שלנו פגשה לאחרונה קרובת משפחה שהפצירה בה בהתלהבות: ״יאללה! בואי נתחיל דיאטה נטולת פחממות, זה יהיה לנו מדהים!״. במקום להתבלבל, להתלהב או להכנס לחרדה, המשתתפת הנחושה ענתה לה בלי למצמץ: ״אני עברתי את השלב הזה בחיים שלי״.

זאת אומרת, הקונספט הזה של להימנע ואז לצלול אל תוך המבורגר וצ׳יפס, עבר זמנו. היכולת לעמוד בפני הפיתוי הזה של הימנעות מוחלטת (תוך התעלמות אלגנטית מהסוף הידוע מראש), היא מדהימה בעיני ומעוררת השראה.


משתתפת אחרת שיתפה בהבנה שדווקא מתוך ההבנה העמוקה שהכל מותר לה, שהיא יכולה לאכול מה שהיא רוצה, שאף אחד לא ינזוף בה עוד, אפילו לא היא עצמה - התעוררה בה היכולת לבחור להגיד לא לדברים. כי היא כבר יודעת - האוכל יהיה שם גם מחר, אם היא תרצה. היא לא חייבת לסיים הכל מהצלחת. היא לא חייבת לאכול כל קינוח שנכנס לה לפריים. היא יכולה לבחור את מה שעושה לה טוב באותו הרגע.


עוד משתתפת גילתה שכשבן הזוג שלה העיר לה לגבי הלבוש שלה, ובראש שלה היא חשבה שהוא אומר ״את שמנה מדי בשביל ללבוש את זה״ הוא בעצם התכוון ל״הלבוש הזה הוא כל כך סקסי, שהייתי מעדיף שתשמרי אותו בשבילי״. זה החזיר אותנו למחשבה על זה ש-95% מהאנשים אדישים לגמרי לאיך שאנחנו נראות ולגבי ה-5% הנותרים, יש סיכוי לא רע בכלל שאין לנו שום מושג מה הם חושבים באמת. בסוף אנחנו נשארות עם הפרשנות שלנו, עם המחשבות שלנו שמתרוצצות בראש - אז שווה שהן יהיו מחשבות שמיטיבות איתנו.


היו עוד כמה משתתפות ששיתפו בחוויות המרגשות שלהן, ואחת המרגשות ביותר הייתה האישה שסיפרה שעד לאחרונה היא חיכתה. היא חיכתה שתרד במשקל וחיכתה שהיא תהיה קלילה יותר כדי להכנס להריון. ועכשיו היא הבינה שהיא לא צריכה לחכות יותר.



יש לנו סיבוב אחד בעולם הזה, והוא קורה ממש עכשיו. במקום להמנע מפחממות, אנחנו יכולות לחיות את החיים האלה במלואם. (ספרו לי, מה כל זה גורם לכן לחשוב?).



56 צפיות0 תגובות
bottom of page