top of page
חיפוש

סימן שאלה במקום סימן קריאה


בטח שמעתן פעם על לוח חזון. הרעיון הוא לאסוף תמונות, מילים ומשפטים מעוררי השראה, ולהרכיב מהן לוח של החלומות שלכן, קטנים או הכי גדולים שיש. אני מכירה אישית נשים שנשבעות שהכנת לוח כזה הביאה אותן בדיוק למקום שבו רצו להיות (בית ספציפי, במיקום ספציפי, שנראה בדיוק כמו בתמונה שהיא הדביקה ללוח). אבל המחקר המדעי לא ממש מאשר את הממצאים האלה, ואפילו להפך. ממעט הניסויים שנעשו בתחום הזה, עולה שהרבה פעמים כשאנחנו מסיימות להכין את הלוח, יש איזו תחושה של חצי הישג, ובמקום לצאת לרדוף אחרי החלום, הסיפוק שבלראות אותו על הדף גורם לנו להרפות ממנו.


ומה המחקרים מציעים לעשות במקום? להשתמש בסימן שאלה במקום סימן קריאה. נסי לעשות את התרגיל הקטן הזה עכשיו יחד איתי. תגידי לעצמך – החודש אני אעשה ספורט כל יום! איך זה גורם לך להרגיש? יכול להיות שאולי זה מעורר תחושה מעט לא נוחה (אני? אעשה ספורט? כל יום?!).

עכשיו, נסי את זה ככה – החודש אני אעשה ספורט כל יום? איזה תחושות עולות בך עכשיו? פעמים רבות ניסוח בצורת שאלה מפעיל את המוח שלנו לחפש תשובות (אולי אני אעשה ספורט כל יום, אם אני אשים תזכורת בלוח שנה, אקבע עם חברה ואוריד כבר את האפליקציה שתכננתי) במקום לחפש מנוחה. כשניצבת מולנו שאלה, הנטיה הטבעית שלנו תהיה לחפש לה פתרון.


כמובן שזו יכולה להיות כל סוג של שאלה שרלוונטית לחייך (החודש אני ארוויח Xשקלים? החודש אני אכתוב מאמר ראוי לפרסום? הספר שלי יהיה רב מכר? אני אסיים את הפרויקט בעבודה בהצלחה? אני אצליח לפגוש את המשפחה המורחבת?), וכל מה שאת צריכה לעשות כדי להתחיל ולמצוא את הדרך, זה להחליף את סימן הקריאה בסימן שאלה.

49 צפיות0 תגובות
bottom of page