top of page
חיפוש

בפינה – וידוי אישי מביך, אבל היי, מה שעובד – עובד


אם אנחנו יוצאות מנקודת הנחה שעקביות חשובה יותר מכמעט כל דבר אחד בדרך להשגת מטרות הטווח הארוך שלנו, זה יהיה מועיל להבין איך אנחנו יכולות לשמור עליה. וכשאני כותבת אנחנו אני מתכוונת את, כי אין תשובה אחת שמתאימה לכולן.


לדן אריאלי יש סיפור על איך הוא היה המטופל היחיד שהצליח להקפיד לקחת את כל הזריקות הכואבות שלוו בתופעות לוואי מעיקות כחלק מפרוטוקול רפואי שלקח בו חלק. הוא מספר איך בכל שבוע, לפני שהזריק לעצמו את התרופה, הוא הכין סרט שרצה לצפות בו, ומיד אחרי הזריקה, ישב לראות את הסרט. וזה עבד בשבילו, בצורה מדהימה ומעוררת השתאות.


שיטה אחרת שלעתים קרובות עובדות עבור אנשים: לסכן כסף. להתחייב למשהו, ואם את לא עומדת ביעד, לתרום סכום כסף שקבעת מראש לטובת מטרה שאת מאוד לא תומכת בה (נניח, למסע הבחירות של המפלגה שבחיים לא תצביעי לה). הרעיונות האלה באמת עובדים עבור הרבה אנשים, אבל איכשהו לא עבורי.

אז הייתי צריכה לבדוק ולנסות הרבה סוגים שונים של שיטות ותמריצים כדי להתמיד. בשביל מטרת הטווח הרחוק שלי שעות הריכוז עמוק עושות את העבודה, ובשבועות האחרונים בניתי לעצמי שגרת אימוני ספורט לימות הקורונה וממש רציתי להצליח להקפיד עליה.

אז איך זה שאני עושה ספורט כל יום לאורך זמן בעקביות?

קבעתי (עם עצמי) שאם במשך יומיים ברציפות אני לא אתאמן עם אפליקציית הספורט שהורדתי, אני אבטל את ההרשמה אליה ואמחק אותה. אחרי חודש שבו הקפדתי על אימונים יומיים (מלבד בשבת) החלטתי להפתיע את עצמי במתנה שהיא כל כך לא אני, אבל צירוף אירועים ונסיבות גרמו לזה לקרות ונרשמתי לחודש ניסיון באתר RentTheRunway. זה משהו שרציתי לנסות כבר מזמן, ותמיד נכנס לסעיף של משהו שאפשר לדחות לחודש הבא, ובטח בתקופת הקורונה. אבל הנה, אני מתאמנת בעקביות כבר חודש, מתחשק לי ללבוש בגדים מגניבים רק לרגע, והיום יגיעו לכאן ארבעת הפריטים שהזמנתי.


זה סיפור קטן ומצחיק ולא חשוב במיוחד. מה שאני רוצה לומר לכן זה שיש משהו שיגרום לך לזוז, יום אחרי יום, בכיוון שאליו את רוצה ללכת. זה אף פעם לא יהיה הרצון של אחרים, ויכול להיות שייקח לך קצת זמן לדייק את המוטיבציה והתמריצים שעובדים בשבילך, אבל כשתמצאי את הדבר הזה, תוכלי להנות מלופ חיובי במיוחד של הצלחה ותגמול.

32 צפיות0 תגובות
bottom of page